تسمه فولادی

تسمه فولادی، مقطعی است که ضخامت آن کم و عرض آن به نسبت ضخامتش زیاد است. تسمه فولادی کاربردهای گسترده‌ای دارد و از آن در ساخت وسایل زیادی بهره می‌گیرند. یکی از پرکاربردترین نقاطی که از تسمه فولادی استفاده می‌کنند، کمربندهایی است که کپسول‌‌هایی مانند کپسول آتش‌نشانی را به دیوار متصل کرده‌ است. همچنین برای نگهداشتن لوله‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

همچنین در انواع نرده و پنجره و تجهیزات کشاورزی و... ممکن است از تسمه فولادی استفاده کنند. ساده‌ترین روش تولید تسمه فولادی برش بر روی ورق فولادی و تولید آن است؛ به همین دلیل قیمت تسمه فولادی وابستگی شدید به ورق سیاه در صنعت دارد. 

تسمه‌ها در کل کاربردهای متفاوتی دارند، ولی بیشترین کاربرد آن‌ها در بستن و محکم کردن اشیا است.

تسمه گالوانیزه، تسمه نورد گرم، تسمه نورد سرد، تسمه استنلس استیل و... انواع تسمه فلزی موجود هستند که در حمل بارهای سنگین که ممکن است در حین انتقال فشار سنگینی را تحمل کنند، از آن‌ها استفاده می‌کنند.

کاربرد تسمه به این شکل است که به مانند کمربندی به دور بار پیچیده می‌شود و آن را محکم نگه می‌دارد. البته تسمه‌های فلزی در صنایع مختلف کاربردهای گوناگونی دارند. مخصوصا در صنعت ساختمان‌سازی از ساخت آجر تا ساخت شیشه و چوب ممکن است که از تسمه فلزی استفاده کنند. تسمه‌های فلزی قیمت‌های متفاوتی دارند. قیمت تسمه با توجه به وزن و طول و عرض آن تسمه متفاوت است


کلمات کلیدی: هاش ذوب آهن، پروفیل اصفهان،ورق مبارکه اصفهان، تیرآهن اصفهان، ورق اکسین، ورق کاویان، ناودانی هم وزن، ورق قطعات، نبشی آسانسور،ورق گالوانیزه، نبشی آهنی