Manisman

لوله های مانیسمان (برگرفته از نام مخترع آلمانی این لوله) که با نام بدون درز نیز شناخته میشود. مانیسمان به آن دسته از لوله های فولادی گفته میشود که در فرآیند تولید آنها از انواع روشهای جوش فلزات استفاده نمیشود و تفاوت دیگر آنها در ماده اولیه محصولات میباشد. لوله های مانیسمان عموما با کشش و نورد شمش های گرد فولادی تولید می شوند که در صنایع مختلف به لحاظ استفاده از متریال و مواد اولیه با کیفیت و عدم جوش و آسیب پذیری و عمل فشار بیشتر از سایر لوله ها مورد استفاده قرار میگیرد.


کاربرد لوله های مانیسمان

این لوله بــراى کاربردهاى مختلــفی در صنعت بکار گرفته مى شــوند به خصوص در مواقعى که فشــار بالا در سیســتم بکار گرفته شــده باشــد استحکام لوله ها جوابگوی فشار های بالا میباشد. در صنایعى مانند ســاخت مخازن تحت فشار، انتقال سیالهای پر فشار و… بکار میرود.


استاندارد لوله های مانیسمان

استاندارد و قطر لوله هاي بدون درز ( مانیسمان SEAMLESS) استاندارد خارجي لوله هاي بدون درز ( DIN 2440 و API5L/ASTM A53/ASTM A106 – SCH 20 DIN 2441 و API5L/ASTM A53/ASTM A106 – SCH 40 و SCH 80 ) استاندارد ايران براي لوله هاي بدون درز ( ISIRI 3360 و ISIRI 3574 ) رده های ۴۰ و ۸۰ برای فشار قوی هستند .