رابیتس

رابیتس چیست ؟

رابیتس که احتمالا با شکل ظاهری آن آشنا هستید، در واقع یک شبکه توری مشبک از جنس فولاد است که به منظور زیرسازی بخش هایی از ساختمان مانند گچ کاری سقف کاربرد دارد و استفاده از یک شبکه مشبک تشکیل شده از میله‌های افقی و عمودی باعث شده تا دوام و استحکام این محصول بسیار بالا رفته و به راحتی بتوان از آن برای مقاوم سازی مواردی مانند گچ کاری سقف استفاده کرد. 


نکاتی درباره رابیتس و ویژگی‌های آن

رابیتس یک ورقه فولادی مشبک است.

برای تولید این محصول از ورق‌های گالوانیزه و به صورت نورد گرم و کشش عرضی و پرش ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود. هر نوع مواد نگهدارنده پشت گچ در ساخت سقف ساختمان که ممکن است از جنس‌های مختلف ساخته شده باشد، به نوعی با عنوان رابیتس شناخته می‌گردد. شبکه رابیتس معمولاً اندازه‌ها و شمایل یکسانی دارند. در واقع این محصول یک ماتریس مربعی از فولاد است.


ساختار رابیتس و اهمیت این ساختار

رابیتس دارای ساختاری مشبک و البته انعطاف پذیر هست. ایجاد یک سطح صاف برای گچ کاری اهمیت بسیار زیادی دارد. ایجاد یک سطح صاف آن هم در میان انبوهی از بتن و ملات در هم تنیده ممکن است کمی سخت به نظر برسد. به همین دلیل استفاده از این محصول کاربرد بسیار زیادی برای گچ کاری پیدا کرده است. با استفاده از این محصول می‌توانید، با مقاومت و استحکام بسیار بالا گچ کاری روی سقف را انجام دهید. مشبک بودن آن نیز برای ایجاد چسبندگی بیشتر با گچ و سیمان است تا باز هم مقاومت آن بالاتر برود. از این گذشته این محصول در برابر آتش سوزی و حرارت نیز تا اندازه بسیار بالایی مقاوم است تا تبدیل به یک محصول ایمن در ساختار ساختمان شما شود.

رابیتس ها در ابعاد استانداردی تولید می‌شوند. استانداردترین ابعاد مورد استفاده برای تولید این محصول ابعاد ۶۰ در ۲۴۰ سانتی متر است که مساحت یک ورق ان را به ۱.۴۴ متر مربع می‌رساند. 


فرایند تولید رابیتس

فرایند تولید این محصول در ۳ مرحله انجام می‌پذیرد. پرس کاری، کشش عرضی و برش کاری ورق‌های گالوانیزه سه مرحله اصلی در تولید این محصول هستند.

ماده اصلی و اولیه به کار گرفته شده برای تولید این محصول نیز ورق‌های گالوانیزه با ابعاد ۲۶ در ۲۹.۵ سانتی متر و ضخامت ۰.۲۵ میلی متر است. در هر قسمتی از ساختمان مانند سقف و ستون‌ها که نیاز به گچ کاری داشتید، می‌توانید از رابیتس استفاده کنید.


مزایا و معایب استفاده از رابیتس در ساختمان

استحکام بسیار بالایی در این محصول وجود دارد و می‌توانید به راحتی از ان استفاده کنید.

انعطاف بالایی دارد.

توان کششی ان بسیار بالا است.

قابلیت طراحی با رابیتس را دارید.

برای استفاده از آن نیاز به نیروی متخصص نخواهید داشت.

وزن این محصول به نسبت زیاد است.

خاصیت آکوستیک نیز ندارد.


کلمات کلیدی:  ورق مبارکه اصفهان، ورق کاویان،ورق اکسین، ورق روغنی