ناوداني صادراتي

ناودانی صادراتی

کشور عراق پس از افت و خیزهای سیاسی و نابسامانی های 10 ساله اخیر آنها، نیازی بیش از پیش به بازسازی و احیاء کشور داشتند که همین امر، فرصت بسیار مناسبی برای واحدهای تولیدکننده فولاد بویژه برای تولیدکندگان کشور همسایه آن یعنی ایران در امر ساختمان مهیا ساخت. از آنجا که عراق خود، در زمینه فولاد تولیدات چشمگیری ندارد، ناچار به واردات محصولات فولادی هستند. کشورهای صادرکننده کالا به عراق به ترتیب ترکیه، ایران ، چین و آمریکای جنوبی می باشد. ایران با سهم 17 درصدی از واردات عراق، در رتبه دوم زنجیره تامین قرار دارد. در حوزه ساختمان، پس از سیمان، آهن آلات بویژه ناودانی صادراتی مهمترین محصول صادرشده به کشور عراق می باشد.
طی سال های اخیر به دلیل قیمت های مناسب تر و در نهایت هزینه های کمتر در تولید فولاد ایران، کاهش تعرفه گمرک عراق از صفر تا 5 درصد و معافیت مالیاتی در مناطق آزاد عراق، صادرات ایران به عراق افزایش پیدا کرده و بیشترین حجم واردات عراق را به خود اختصاص داده است. مناطق آزاد تجاری عراق شامل بصره ، نینوا ، الانبار و سلیمانیه است.
کیفیت و استاندارد ناودانی صادراتی به عراق با دیگر کشورها متفاوت است و غالباً سطح کیفی پایین تری نسبت به سایر کشورها دارا می باشد. صادرات به عراق نیز از سه طریق زمینی، هوایی و دریایی امکان پذیر می باشد ولی به طور کلی بیشترین روندهای صادراتی از مرزهای زمینی از جمله مهران و باشماق صورت می پذیرد. برای اطلاع از جزییات مرزهای عراق و نحوه صادرات ناودانی  به عراق، به صفحه مقالات صادراتی و مرزهای عراق مراجعه نمایید.
تنها نکته حائز اهمیت در صادرات ناودانی به عراق ، عملیات گمرکی و کیفیت محصولات فولادی می باشد که مجموعه آهن نت، تضمین می کند همراه شما باشد تا مسیری ایمن و پررونق تجاری را برای شما رقم بزند.


صادرات ناودانی به گرجستان

یکی از بازارهای هدف ایران جهت صادرات، بدون شک بازار گرجستان خواهد بود. پس از تصویب قانون همگرایی گرجستان به اتحادیه اروپا، گرجستان به بستر مناسبی جهت صادرات کالا تبدیل گردید. تا از این طریق کشورهای مختلف از جمله ایران، کالای خود را از طریق گرجستان به سایر کشورهای اروپایی و آمریکا صادر نمایند. همچنین با حذف شدن تعرفه گمرکی اجناس تولید شده در گرجستان، صادرات از طریق این کشور، بسیار محبوبیت یافت. بدین ترتیب تجار اروپایی و آمریکایی نیز دیگر ترسی از قوانین تنبیهی اقتصادی از سوی آمریکا در معامله با ایران، نخواهند داشت.
مهمترین محصولات صادراتی به گرجستان شامل مصالح ساختمانی بویژه ناودانی صادراتی می باشد. گرجستان نیز استاندارد و کیفیت خاصی را برای واردات میلگرد در نظر گرفته است. صادرات و روابط تجاری ایران با گرجستان از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی صورت می پذیرد. عمده ترین مبادله تجاری با گرجستان از طریق مرز زمینی بازرگان انجام می گردد. برای اطلاع بیشتر از چگونگی روابط تجاری و صادرات به گرجستان و همچنین مرزهای صادراتی گرجستان، به صفحه مرزهای گرجستان و مقالات صادراتی رجوع نمایید.
از آنجاییکه بازار گرجستان فقط صادرات نیست بلکه فرصت های مناسبی جهت واردات کالا در مقابل صادرات دارد، لذا بازار گرجستان متفاوت از سایر بازارها می باشد. از این رو برای تجارتی موفق در کشور گرجستان، نیاز به مشاوره تخصصی و شناخت فرصت های بازار گرجستان و بازار داخل ایران، خواهید داشت. مجموعه آهن نت، مشاوری امین و باتجربه، در این زمینه همراه شما خواهد بود تا تجارتی مداوم داشته باشید.


صادرات ناودانی به افغانستان

کشور افغانستان از نظر اقتصادی، کشوری وابسته است و اقتصاد، امری مهم در زندگی ساکنین آن است. از این رو افغانستان، یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی در همسایگی ایران محسوب می شود. افغانستان بازار هدف کشور پاکستان نیز است ولی ایران با کیفیت بالاتر کالاهای خود، امنیت بیشتر تبادلات و همچنین هزینه تمام شده کمتر، بازار افغانستان را دست خود گرفته است و صادرات آن رو به فزونی است. افغانستان در تمامی کالا، وابسته به سایر کشورها است ولی حجم بالای صادرات از ایران شامل مواد ساختمانی از جمله میلگرد، ناودانی ، سیمان و گچ می باشد.
در صادرات به افغانستان، مهمترین عامل قیمت محصولات و هزینه تمام شده آن می باشد و کیفیت در رده دوم اهمیت قرار می گیرد. با این حال، مجموعه آهن نت در عین مطلوبیت کیفیت، با هزینه مناسب، سعی در توسعه صادرات به افغانستان داشته است. مجموعه آهن نت، مرجعی از تجارب و دانش است که تضمین می کند همراه شما باشد تا موفقیت در تجارت را تجربه نمایید.


منبع : آهن نت