صادرات ۱۰۰۰ تنی شمش آلومینیوم از لامردبه ترکیه

مدیرکل راه آهن فارس گفت:در راستای جذب و انتقال حداکثری بار های ریل پسند و توسعه صادرات غیرنفتی، نخستین پارت از محموله صادراتی شمش آلومینیوم از تولیدات کارخانه آلومینیوم جنوب از طریق خطوط ریلی فارس به مقصد ترکیه اعزام می شود.

انصاری افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در راه آهن فارس و اتصال به شبکه ریلی سراسری در بخش اول تعداد ۲۱ دستگاه واگن مسقف از محموله ۱۰۰۰ تنی شمش آلومینیوم با همکاری شرکت اسپاد ترابر ویرا برای صادرات به کشور ترکیه در ایستگاه راه آهن آیت الله حائری شیرازی به صورت آزمایشی بارگیری و حمل می شود.

او اظهارداشت: جا به جایی این محموله از طریق سیستم حمل و نقل ریلی علاوه بر کاهش بار ترافیک و سوانح جاده ای، در برهه زمانی پسا تحریم می تواند با صرفه جویی در مصرف سوخت کمک شایانی به اقتصاد کشور کند و در زمینه ارزآوری به عنوان ایمن ترین سیستم حمل و نقلی می تواند در حوزه صادرات بین الملل در میان کشور های اروپا (از طریق ترکیه) و کشور های حوزه CIS نقش بسزایی داشته باشد.

کارخانه آلومینیوم جنوب به عنوان مدرن ترین کارخانه تولید آلومینیوم خاورمیانه و چهارمین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور در شهرستان لامرد واقع در ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد و ۳۰ درصد از آلومینیوم جنوب کشور را نیز تولید می کند.