سهم ۱۵ درصدی صنعت ساختمان در مصرف آلومینیوم

دبیرسندیکای آلومینیوم ایران، گفت: در شرایط فعلی ۱۵ درصد از تولیدات صنعت آلومینیوم در صنعت ساختمان مصرف می شودکه این تولیدات در قالب درو پنجره آلومینیومی و نمای ساختمان است.

آریا صادق نیت با بیان اینکه سهم صنعت ساختمان از مصرف آلومنیوم کشور قابل افزایش است، افزود: افزایش نرخ مواد اولیه صنعت آلومینیوم یکی از مشکلاتی است که هم مصرف داخلی را تحت تاثیر قرار داده و هم امکان رقابت و صادرات را از صنعت گران و تجارآلومینیوم کشور سلب کرده است.

وی، ادامه داد: درحال حاضر نرخ داخلی آلومینیوم ۲۴۰ دلار است درحالی که نرخ جهانی آن بین ۳۰ تا ۶۰ دلار است و این تفاوت نرخ مانع ازحضور موثر صادرکنندگان ما در بازارهای بین المللی شده است و از طرف دیگر افزایش نرخ مواد اولیه آلومینیوم موجب شده که محصولات آلومینیومی توانایی رقابت قیمتی با محصولات جایگزین مثل دروپنجره های یو پی وی سی و فولادی نداشته باشند.

دبیرسندیکای آلومینیوم ایران، خاطر نشان کرد که از نظر کیفیت، محصولات آلومینیومی کشور در برابر محصولات آولومینیومی خارجی کاملا رقابت پذیرهستند و دارای استانداردهای بین المللی هستند ضمن اینکه محصولات آلومینیومی در مقابل سایر محصولات جایگزین نیز کیفیت بسیار بالایی دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ واحد تولیدی عضو سندیکای آلومینیوم ایران هستند، گفت: عمده مشتری های صنعت الومینیوم، دولت و به خصوص بخش توانیر است، اما متاسفانه مطالبات بسیاری از بخش های دولتی وجود دارد که هنوز وصول نشده و مشکل نقدینگی را برای صنعت گران الومینیوم افزایش داده است.