JFE تولید فولاد خود را کاهش می‌دهد

به نقل از ایراسین، JFE قصد دارد تولید فولاد خام خود را تا پایان سال مالی جاری کاهش دهد. این تصمیم به خاطر رکود شدید در بازار فولاد داخل و خارج این کشور، کندی تقاضا و کاهش آن انجام شده است.

ماساشی تراهاتا معاون اجرایی این شرکت در کنفرانسی خبری با اعلام این خبر افزود: به نظر می‌رسد شرایط بازار داخلی ژاپن به خصوص مشکلات موجود در خودروسازی این کشور و رکود حاکم بر بازار خارجی، دور از انتظار بوده و به همین خاطر بنا داریم تا تولید خود را به میزان لازم کاهش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ما امیدواریم اقتصاد چین تا پایان سال جاری از این شرایط رکود خارج شده و تولید فولاد در این کشور به حالت قبل در بیاید. همچنین اقتصاد جهانی و تولید خودرو در ژاپن نیز رونق بیشتری پیدا کند.

این در حالی است که در ماه‌های آوریل تا سپتامبر سال جاری میلادی، سود خالص JFE با افت ین در برابر دلار آمریکا و با توجه به افزایش هزینه‌های انرژی چیزی حدود ۱۲ درصد کاهش یافته و به ۱۲۳.۳ میلیارد ین رسیده است.

اما در مجموع پیش‌بینی می‌شود سود سال جاری ناشی از فروش محصولات فولادی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش یافته و به ۱۵۵ میلیارد ین برسد. دلیل این افزایش سود، استفاده از فرصت‌های موجود در بازار در بازه زمانی نیمه اول امسال بوده است.

JFE قصد دارد تا برای کاهش هزینه‌ها تا پایان سال، با اتخاذ سیاست‌هایی، هزینه‌های مربوط به مواد اولیه را به مشتری منتقل کند.

گفتنیست پیش‌بینی می‌شود علی‌رغم کاهش تولید، سود این شرکت در سال مالی جاری افزایش خواهد یافت.

JFE شرکت فولادساز ژاپنی است، که در زمینه تولید فولاد ضد زنگ و محصولات فولادی فعال است. این شرکت که به عنوان دومین فولادساز بزرگ ژاپن محسوب می‌شود ۳۳ میلیون تن ظرفیت تولید دارد.