۱۸.۶ میلیارد تسهیلات برای کارخانه کاتد مس رزن

مجید عربلو در گفت وگویی، اظهار کرد: ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به بزرگترین کارخانه مس کاتد غرب کشور در رزن به منظور سرمایه در گردش و سرمایه ثابت اختصاص پیدا کرد که در حال حاضر پیگیر اخذ این تسهیلات هستند.

وی افزود: این کارخانه با نام شرکت تعاونی محافظه سازان آرش با مساحت ۷۸۰۰ مترمربع در سال ۹۹ در شهرستان رزن افتتاح شد و کار خود را شروع کرد و در حال حاضر با ۳۰ درصد ظرفیت با اشتغالزایی ۲۵ نفر در حال فعالیت است.

عربلو طبق پروانه بهره برداری ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه را به عنوان نخستین کارخانه مس کاتد استان همدان ۱۵۰۰ تن برشمرد و تصریح کرد: این کارخانه هنوز به ظرفیت تولید ۱۰۰ درصد نرسیده و با ۳۰ درصد ظرفیت دارای تولید است که با اخذ تسهیلات از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری قصد نصب دستگاه های جدید و مجهزتر کردن دستگاه ها و به روز رسانی کارخانه را دارند که به طور قطع با این اقدام ظرفیت تولید کارخانه نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه مس تولید شده در این واحد در صنایع برق و الکترونیک و ظروف آشپزخانه کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: تولیدات این کارخانه به کارخانجات مختلف تولید مس و مفتول ارسال می شود.

عربلو در ادامه با اشاره به اینکه طرح توسعه سیمان اکباتان در اوایل سال جاری با پیش بینی سرمایه گذاری ۴۸۰ میلیارد تومان آغاز شده است، ادامه داد: کارخانه سیمان اکباتان شهرستان به صورت مستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده که با تکمیل طرح توسعه کارخانه این تعداد اشتغال کارخانه به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی ظرفیت تولید سالیانه فعلی سیمان اکباتان رزن را ۱۱۴ هزار تن برشمرد و تصریح کرد: محصول تولید شده سیمان این کارخانه علاوه بر مصارف داخلی کشور به سایر کشورها به ویژه به کشور عراق صادر می شود.