استفاده ۲۵۰ هزارتن کنسانتره آهن در کارخانه های فولادسازی

مجموعه کنسانتره سنگ آهن تپه طاق در دستگردان طبس، یکی از بزرگترین منطقه های سنگ آهن در خراسان جنوبی است.

بابایی کارشناس معدن سنگ آهن تپه طاق گفت: این واحد معدنی قادر است در سال حدود ۲۵۰ هزار تن محصولات سنگ آهن را به کنسانتره تبدیل کند. تمرکز فعالیت های صنعتی و معدنی در طبس روی کانی های فلزی و غیرفلزی است وکل محصول تولیدی این معدن به شهرستان اصفهان ارسال می شود.فقری مدیر استخراج مواد معدنی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بازدید از این مجموعه گفت:در نظر داریم با توسعه واحد معدن سنگ آهن و احداث واحد جوار معدنی بتوانیم بیشتر در منطقه باشیم تا اکتشاف و استخراج سنگ آهن افزایش یابد.

او افزود:با افزایش تولید و فرآوری سنگ آهن ارسال می توانیم سنگ آهن بیشتری را در اختیار خطوط تولید فولادسازی کشور قرار دهیم

محمدی مدیرعامل مجموعه صنعتی و معدنی سنگ آهن گفت: با احداث واحد جوار معدنی ، علاوه بر اشتغالزایی و کسب ارزش افزوده می تواند باعث مهاجرت معکوس به روستا های مجاور معادن نیز شود.

وی افزود: اکنون در این واحد معدنی ۵۰ نفر مشغول به کار هستند که با افزایش ظرفیت کارخانه بالغ بر ۲۵ نفر دیگر در کارخانه و ۵۰ نفر هم در معدن برای استخراج سنگ آهن مشغول خواهند شد. مدیرعامل این مجموعه همچنین گفت: با عیار بالای ۶۶درصد و دانه بندی ۸۰ میکرون این محصول به طور مستقیم در صنایع فولاد جهت تولید گندله مورد استفاده قرار می گیرد.

از ۱۷۰ پرونده معدنی در طبس ۱۲۰ معدن آن فعال هستند یکی از این معادن معدن تپه طاق دستگردان در شهرستان طبس است.

در حال حاضر بالغ بر ۸هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه های معدنی طبس مشغول به فعالیت اند.