طلاجهانی همچنان روند کاهشی دارد

قیمت طلا کاهش یافته زیرا معامله‌گران مسیر سیاست پولی فدرال رزرو را پس از آن که داده‌ها نشان داد رکود در فعالیت‌های تولیدی ایالات‌متحده و کاهش تولید اوپک پلاس باعث ایجاد ریسک‌های تورمی شده است، ارزیابی کردند.  بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۳ درصد کاهش به ۱۹۸۰ دلار رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۹۸۱ دلار رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد بالاتر بود و شمش را برای خریداران خارجی گران کرد. قیمت طلا پس از اعلام کاهش غیرمنتظره تولید نفت خام اوپک پلاس کاهش یافت، اما با کاهش ارزش دلار پس از انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر، قیمت‌ها یک درصد افزایش یافتند.

داده‌ها نشان می‌دهد که فعالیت‌های تولیدی ایالات‌متحده در ماه مارس به پایین‌ترین سطح در سه سال اخیر سقوط کرد زیرا سفارش‌های جدید همچنان پایین و فعالیت کاهش یافته است. بازارها با احتمال ۶۰.۱ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را تا یک چهارم در ماه مه افزایش می‌دهند اما احتمال کاهش نرخ بهره در اواخر امسال نیز افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن با ۲۲ درصد افزایش از ۹۲۸.۰۲ تن در روز جمعه به ۹۳۰.۰۴ تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳.۹۲ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۸۷ دلار و ۹۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۴۶۲ دلار و ۹ سنت رسید.