رشد ۶ میلیون تنی تولید در فولاد سنگان

امرایی مدیرعامل فولاد سنگان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین الملی متافو تهران گفت: نقش و رسالت اصلی فولاد سنگان در زنجیره تولید فولاد تامین مواد اولیه پایدار برای فولاد مبارکه است. و اکنون علی رغم برخی از مشکلات مانند قطعی برق توانستیم ۹۵ درصد برنامه های خود را محقق کنیم. وی با اشاره به مشکلات تامین انرژی در پی قطعی برق و گاز در روزهای آینده گفت: در روزهای اخیر بیش از ۴۰ روز با قطعی برق مواجه بودیم که خوشبختانه این مشکل را به شکلی برنامه ریزی کردیم که در زمان قطعی برق به فعالیتهای دیگر بپردازیم تا با همپوشانی این مسئله صدمه ای به روند و زنجیره تولید وارد نشود. همچنین به منظور تامین انرژی مورد نیاز چرخه تولید دو راهکار را در پیش داشتیم، راهکار اول مدیریت انرژی و دیگری ساخت نیروگاه انرژی در مجموعه فولاد مبارکه است.

مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به مشکلات قطعی انرژی های مورد نیاز صنعتگران گفت: بر اساس اعلام انجمن فولاد فقط در ۳ ماه تابستان سال گذشته ۶ میلیارد دلار عدم نفع تولید در شرکتهای این مجموعه وجود داشت. این میزان در کارخانه ما حدود ۳۰ میلیارد تومان در روز بوده است. امرایی ادامه داد: مشکل گاز مشکل با اهمیت تری از برق است چرا که بسیاری از شرکتها در پی تاسیس نیروگاه برق در مجموعه خود هستند، اما برای گاز این امکان وجود ندارد بنابراین نیاز است که برنامه ریزی منسجمی ایجاد شود تا شرکتهای صنعتی فولاد دچار اختلال نشوند.

وی با اشاره به رشد ۶ میلیون تنی تولید در فولاد سنگان گفت: خوشبختانه توانستیم از تولید ۲.۵ میلیون تن در سال ۱۳۹۸ به ۸.۵ میلیون تن در سال جاری دست یابیم. تولید و توسعه دو بال صنعت است که در تولید بار رشد ۶ میلیون تنی همراه بودیم و سعی کردیم یکی از محورهای توسعه در شمال شرق کشور باشیم. مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به اقدامات محیط زیستی این مجموعه نیز گفت: به منظور صیانت از محیط زیست در حال راه اندازی یک ابر پروژه در کشور هستیم و سیستم اسپریدر را راه اندازی می نماییم که این نوع سیستم در حال حاضر در استرالیا و برزیل وجود دارد.

وی از صرفه جویی ۸.۵ میلیون یورویی ارزی در پی بومی سازی قطعات مورد نیاز این مجموعه خبر داد و گفت: این صرفه جویی ارزی و بومی سازی علی رغم مشکلات موجود و جوان بودن کارخانه فولاد سنگان است.

وی با اشاره به بهره مندی و همکاری این مجموعه با شرکت های دانش بنیان شریح کرد: فولاد سنگان توانست ۷۰۰ نفر کارمان ود در سال ۱۳۹۷ به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سال جاری برساند. دانش بنیان بودن صنعت موجب حذف افراد و کارکنان نخواهد شد بلکه آنها می توانند با به روز رسانی اطلاعات و افزایش آگاهی خود در استفاده از این خدمات موجب افزایش بهره وری تولید شوند.

وی در خصوص اقدامات فولاد سنگان در حوزه مسئولیتهای اجتماعی نیز گفت: خوشبختانه در استان خراسان رضوی در این امر پیشتاز باشیم و توانستیم تجهیزات کامل چشم پزشکی و یک دستگاه آمبولانس را برای شهروندان فراهم کنیم. همچنین در تلاش برای ساخت مسکن برای کارکنان فولاد سنگان هستیم تا به این طریق مشکل مسکن این عزیزان را نیز حل نماییم.