تولید کارخانه کنسانتره سنگ آهن در خوسف به ۶۰ درصد رسید

محمدعلی ایمانی افزود: عملیات اجرایی این کارخانه در دهه فجر سال گذشته با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری توسط سرمایه گذارانی از کشور چین شروع شد و بعد از کارخانه چدن، فولاد و کک، چهارمین سرمایه گذاری خارجی در شهرک شهید رحمانی خوسف است.

وی اظهار داشت: این واحد صنعتی در راستای تکمیل چرخه تولید فولاد در شهرستان خوسف در دست احداث است و امیدواریم هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

سرپرست فرمانداری خوسف میزان اشتغال کارخانه کنسانتره سنگ آهن را ۸۰ نفر عنوان کرد و گفت: به کارگیری نیرو در این واحد به صورت بومی خواهد بود.

وی با بیان اینکه خوسف به دلیل ظرفیت های خوب در جذب سرمایه گذار خارجی عملکرد موفقی داشته است افزود: تاکنون طرح احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی با سرمایه گذاری از کشور آفریقای جنوبی و کارخانه های چدن، کک و فولاد با سرمایه گذارانی از کشور چین در این شهرستان فعال شده است.

ایمانی، نزدیکی شهرک صنعتی خوسف به مرکز استان را از مزیت های سرمایه گذاری در این مجموعه برشمرد و اظهار داشت: احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت برای این شهرک صنعتی یکی از اولویت های مهم است که باید هرچه سریعتر وارد فاز اجرا شود.

وی گفت: با توجه به حجم تردد از مسیر ورودی شهرک صنعتی شهید رحمانی لزوم تسریع در این کار ضروری است و در بازدید معاونین استاندار از این شهرک نیز موضوع پیگیری و قول مساعد داده شده است.

سرپرست فرمانداری خوسف افزود: مجوز زیست محیطی کارخانه فولاد نیز به زودی اخذ می شود و این واحد به صورت رسمی وارد چرخه تولید خواهد شد.

وی گفت: تامین آب برای واحدهای مستقر در شهرک صنعتی نیز از دغدغه هاست که انتقال پساب فاضلاب شهر بیرجند برای صنعت در دستور کار است و به زودی این پروژه اجرایی خواهد شد.

ایمانی تصریح کرد: کارخانه های چدن، کک، فولاد و واحدهای در دست احداث همچون کاشی و سرامیک، کنسانتره آهن و هیدروکربن در شهرک صنعتی همچنین واحدهای فرآوری معدن نیاز به تامین آب پایدار دارند.

وی گفت: توسعه سرمایه گذاری های خارجی به عنوان یک عامل محرک توسعه در منطقه مطرح است و باید زمینه انتقال دانش این صنایع نیز به کشور فراهم شود.

سرپرست فرمانداری خوسف با اشاره به هم افزایی دستگاه های اجرایی در راستای حمایت از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی افزود: خوسف می تواند به عنوان یک شهرستان صنعتی در استان و حتی شرق کشور مطرح شود.

مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۵ کیلومتری بیرجند است.