«گندله»حلقه مفقوده زنجیره تولید فولاد

 مجید گلشنی رئیس سازمان صمت استان زنجان در دیدار غرقی، نایب رئیس معدن اتاق بازرگانی ایران و مدیر عامل گروه معدنی متما با بیان اینکه فرصت آزمون و خطا در سرمایه گذاری وجود ندارد، اظهار کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از فرصت ها زمینه احداث و بهره برداری از خطوط تولید مناسب ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: وجود معادن غنی در شعاع ۲۰۰ کیلومتری زنجان زمینه مناسبی را برای ایجاد واحدهای فرآوری ایجاد کرده است.

وی حلقه مفقوده زنجیره فولاد در استان را ایجاد واحد تولید آهن گندله دانست و تصریح کرد: نیاز این تکنولوژی به آب و سایر انرژی ها در حداقل ممکن است.

گلشنی با بیان اینکه در حال حاضر کنسانتره آهن به صورت خام از استان خارج می شود، ادامه داد: با جذب سرمایه گذار ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید فولاد افزایش می یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: وفاق و همراهی خوبی در بین فعالان معدنی و صنایع معدنی آهن و فولاد برقرار است.

وی با بیان اینکه هزینه حمل و نقل بار سنگینی را بر فعالان حوزه فولاد و آهن وارد کرده و موجب افزایش قیمت نهایی می شود، ادامه داد: نگاه و تفکر مسوولین نظارتی استان به معدن و معدنکاران با برقراری ارتباط مناسب بین آن ها و فعالان معدنی و برگزاری بازدیدهای کارشناسی می تواند تعدیل شود. گلشنی ادامه داد: اکثر قریب به اتفاق معدنکاران استان فعالیت سالم اقتصادی دارند و نباید به دید غارتگر انفال و اموال بیت المال به آنان نگاه کرد.