نمایشگاه معدن در زنجان افتتاح شد

نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات معدنی و راهسازی شامگاه سه شنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل نمایشگاه های بین المللی استان زنجان افتتاح شد.

اهداف برگزاری این نمایشگاه که قرار است تا روز جمعه (28 مرداد) ادامه داشته باشد، تکمیل زنجیره تولید برای دستیابی به محصولات و خدمات با ارزش افزوده تر، دستیابی به آخرین فن آوری های نوین و ارائه ماشین آلات و تجهیزات معدنی، افزایش تولید مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی، توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی معدن، انتقال و ارتقا دانش و فناوری ساخت داخل با رویکرد بومی سازی، ارتقا سطح ایمنی در معادن و مدیریت اقتصاد در صنایع فلزات غیرآهنی است.

گفتنی است این نمایشگاه در فضای 6 هزار متر مربع و با حضور 80 شرکت تولیدی، صنعتی و خدماتی حوزه معدن و صنایع معدنی از سراسر کشور در زمینه اکتشاف، استخراج، بهره برداری، فرآوری مواد معدنی، مهندسین مشاور، پیمانکاران، آزمایشگاه ها، ماشین آلات و تجهیزات اکتشافی، تجهیزات آزمایشگاهی، زمین شناسی و اکتشاف معادن زیرزمینی، معادن روباز، آتش بازی، محیط زیست، تجهیزات ترابری زیرزمینی، تجهیزات تولید نیرو، تأسیسات تهویه، تجهیزات ایمنی، تجهیزات فیلتراسیون و هواساز، روانکاران صنعتی و معدنی و بسیاری از موارد دیگر برگزار می شود.

خلیل قاسملو معاون امور اقتصادی استانداری زنجان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار تسنیم گفت: برگزاری نمایشگاه ها به پویایی اقتصاد استان کمک می کند. حال اگر بتوانیم برگزاری چنین نمایشگاه های تخصصی را در زنجان افزایش دهیم قطعاً به رشد و توسعه استان کمک می کند.

صنعت خودرو و چند «نمایشگاه نمایشی» حضور ساپکو و شبکه تامین ایران خودرو در نمایشگاه تخصصی قطعات مشهد حضور ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه با حضور 40 قطعه ساز میزگرد تسنیم| چرا معدن کاران زنجانی علاقه ای به مشارکت در نمایشگاه معدن ندارند؟


نوسازی ماشین آلات معدنی

وی استان زنجان را یک استان معدنی در سطح کشور دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی کمک می کند تا معدن داران زنجانی با آخرین تکنولوژی های صنایع معدنی آشنا شوند و نیازهای خودشان را مرتفع کنند. واقعیت این است که تجهیزات و ماشین آلات معدنی در زنجان رو به فرسودگی رفته و معدن داران نیازمند نوسازی هستند.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان تأکید کرد: استفاده از معدن و ارزآوری که این معادن می کنند ، می توانند وابستگی کشور به نفت را کاهش دهد. ظرفیت های بسیار بزرگی در معادن کشور و همینطور استان زنجان وجود دارد که می تواند اقتصاد کشور را تقویت کند.

از سوی دیگر محمود بندرچی برگزار کننده نمایشگاه معدن در زنجان در گفت وگو با تسنیم گفت: استقبال امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته و میزان غرفه ها دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه انتظارمان از استان زنجان به عنوان یک استان معدنی بیشتر است، گفت: متأسفانه برخی از معدن داران بزرگ زنجان حاضر به حضور در این نمایشگاه ها نیستند و ما معتقد هستیم که باید حضور داشته باشند تا بازدیدکنندگانی که از سراسر کشور از این نمایشگاه دارند با ظرفیت های معدنی زنجان آشنا شوند. وی از مشارکت 80 شرکت تولیدی، صنعتی و خدماتی حوزه معدن و صنایع معدنی از سراسر کشور در زمینه اکتشاف، استخراج، بهره برداری، فرآوری مواد معدنی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: امیدواریم در سال های آینده تعداد مشارکت کنندگان افزایش یابد.

به گزارش تسنیم، قرار است در این نمایشگاه چند طرح دانش بنیان معدنی با حضور مسئولان و نمایندگان مجلس روز پنجشنبه رونمایی شود. این دستگاه ها توسط متخصصان داخلی ساخته شده و مانع خروج ارز برای خریداری دستگاه های مشابه از خارج از کشور می شود.