آهن

از جنس اسکلت فلزی یک واحد ساختمانی تا  تغذیه گیاهان و کمک به حمل اکسیژن در خون شما ، آهن همیشه مشغول کمک به حفظ حیات بر روی زمین است . آهن  به راحتی زنگ می زند ، با این حال مهم ترین فلزات است . 90٪ از تمام فلزاتی که امروزه تصفیه شده اند آهن است . بیشتر برای ساخت فولاد ، در مهندسی عمران ( بتن مسلح ، سرامیک و غیره ) و در تولید استفاده می شود .  انواع مختلفی از فولاد با خواص و کاربردهای مختلف وجود دارد . فولاد کربنی معمولی آلیاژ آهن با کربن (از 0.1٪ برای فولاد با حداقل کربن تا 2٪ برای فولادهای با نهایت کربن) با مقدار کمی از عناصر دیگر است.

آهن 

 

فولادهای آلیاژ ، فولادهای کربنی با مواد افزودنی دیگری مانند نیکل، کروم، وانادیوم، تنگستن و منگنز است . این ها قوی تر و سخت تر از فولادهای کربن هستند و دارای کاربرد های مختلفی از قبیل استفاده در پل ها، پیل های برق، زنجیره های دوچرخه، ابزار برش و بشکه های تفاله است . فولاد ضد زنگ بسیار مقاوم در برابر خوردگی است و حاوی حداقل 10.5٪ کروم است. فلزات دیگر مانند نیکل ، مولیبدن ، تیتانیوم و مس برای افزایش قدرت و کارایی آن افزوده می شود . این در معماری ، بلبرینگ ، کارد و چنگال ، ابزار جراحی و جواهرات استفاده می شود.

آهن

چدن حاوی 3 الی 5 درصد کربن است و جهت لوله ها ، دریچه ها و پمپ های آب استفاده می شود . این آلیاژ آهنی به اندازه فولاد سخت نیست اما ارزان تر است . آهن ربا  از آهن و آلیاژ و ترکیبات آن ساخته می شود . کاتالیزورهای آهن در فرایند "هابر" برای تولید آمونیاک و در فرآیند فیشر  برای تبدیل هیدروژن و مونوکسید کربن به سوخت مایع استفاده می شود .

لطفا جهت اطلاع از قیمت آهن آلات  ، لیست فروشآهن آلات و اقدام جهت خرید آهن آلات به وی سایت آهن نت مراجعه و از لیست انواع آهن آلات و جدول وزن آهن آلات بازدید فرمایید .